44112744-5277-4262-9D9F-270E0D8A8B38 Created with sketchtool.

MEĐUNARODNA PUTOVANJA

AER Regionalna mreža mladih

28. prosinca 2017.

Skupština Europskih regija (The Assembly of European Regions AER) najveća je nezavisna mreža regija iz cijele Europe. Okuplja više od 270 regija iz 33 zemalje i 16 međunarodnih organizacija. AER je politički glas svojih članica i forum međuregionalne suradnje. Jedan od glavnih uspjeha u 2008. godini bio je osnivanje AER Regionalne mreže mladih (Youth Regional Network YRN).

Regionalna mreža mladih platforma je regionalnih organizacija mladih, savjeta i parlamenata iz cijele Europe. Platforma radi kao forum gdje mladi mogu uključiti regionalnu i europsku politiku razmjenom iskustava i dobre prakse.

AER Regionalna mreža mladih osnovana je 25. studenoga 2008. u Wiesbadenu, na susretu 90 mladih ljudi koji su predstavljali 55 Europskih regija. Osnovana je na ideji da donošenje odluka mora biti temeljeno na principu supsidijarnosti. To znači da politika mladih na Europskom nivou reflektira različitosti regija i mladih ljudi koji žive u tim regijama i ujedno znači da svi mladi ljudi mogu riješiti zajedničke izazove.

Regije postoje u gotovo svim državama, bez obzira na to kako se zovu - kantoni, regije, županije, te rekao potpredsjednik Slovenija ih nema, a on poznaje kolege u svim tim regijama. U regijama djeluju većinom političari koji se međusobno poznaju i rade zajedno. Članice AER-a su regije iz 33 zemlje, 70% su u EU, a 30% nisu (Švicarska, Finska, države bivše Jugoslavije) te je naglasio kako su gotovo sve regije u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini članice AER-a. Osvrnuo se i na značenje supsidijarnosti, koja se pronalazi u protestantskim crkvama još za vrijeme starih Grka. Ostvarenje supsidijarnosti je donošenje odluka na najnižim razinama i njihovo prenošenje na više. Ljude ne treba tretirati kao objekte već ih treba pustiti da sami donose odluke. Spomenuo je i izbore, ljude koji neće glasati te da s vremenom to ubija demokraciju, te da EU čine ljudi.

AER ima dvije zadaće:
- lobiranje – truditi se da sve bude odrađeno, da ljudi dođu; ponekad je lobiranje lakše kad institucije u Europi žele čuti što se događa u regiji,
- suradnju – razmjena iskustava.

Postoji akademija, obuke gdje ljude uče o važnim stvarima i uspješna je jer ju vode ljudi koji znaju o čemu je riječ.

EU komunikacija mladih je novi dokument koji razvija strategiju ulaganja i poboljšanja za mlade. Izazovi su ujedno i prilike za mlade, a ima ih mnogo, kao što su demografske različitosti, migracije, klimatske promjene, socijalne promjene, globalizacija, demokratsko sudjelovanje. Problematika mladih je što jedan od njih sedam napušta školu i ostaje samo sa osnovnom kvalifikacijom, više od 15% je nezaposleno. Nova strategija je ulaganje u mlade, uložiti veće resurse u područja koja utječu na mlade, a strategija se odnosi na razdoblje od devet godina.

Strategija:
- stvaranje mogućnosti (školovanje, zapošljavanje, kreativnost, samozapošljavanje)
- poboljšanje dostupnosti (sudjelovanje, zdravlje, šport)
- njegovanje solidarnosti (volonterstvo, mladi i svijet, socijalno uključivanje).

Ima mnogo globalnih problema i pitanja u koje se mladi mogu uključiti.

ALATI:
- izvješće
- evidencija
- ravnopravno učenje među regijama državama
- strukturiran dijalog među mladima
- mobilnost programa i sredstava
- suradnja sa drugim organizacijama i institucijama.

Europska komisija priprema program kojim želi ostvariti suradnju sa regijama - dat će novac za projekte u iznosu i do 100 000 € što znači da ukupna vrijednost projekta može biti ukupno 200 000 €. Samo 1/6 mladih je školovana, i važno je preuzeti odgovornost te iskoristiti šansu. Program može biti – npr. otvaranje internet klubova, klubova mladih u manje razvijenim sredinama. Strategija - formalno obrazovanje, neformalno obrazovanje. Mladi su budućnost Europe ali mi smo sada ovdje.

Kolačići

Koristimo kolačiće (cookies) isključivo za praćenje posjeta na ovu internetsku stranicu. Kako biste koristili stranicu onako kako je predviđeno, molimo vas da prihvatite kolačiće.

Što su kolačići?